Even voorstellen: Andre Snijder
Focus Enterprise Solutions is een nieuw label binnen de The Digital Neighborhood. We stellen ons aan de hand van een aantal interviews graag even voor. Andre Snijder bijt, als CEO, het spits af. In dit interview vertelt hij meer over zichzelf en over Focus Enterprise Solutions.
Wie ben je en wat is je functie?
“Ik ben Andre Snijder, 53 jaar oud. Met mijn vrouw, kinderen en onze hond woon ik in Overveen, vlak bij Haarlem. Eigenlijk werk ik al mijn hele leven in de IT. In het verleden werkte ik bij leveranciers als Cap Gemini, Microsoft, Atos en IBM tot ik zo’n anderhalf jaar geleden de overstap maakte naar The Digital Neigbhorhood. Hier ben ik binnengekomen als CCO voor de groep en in april 2021 heb ik de algehele leiding over Broad Horizon Solutions op me genomen. Momenteel ben ik druk bezig samen met mijn team met het neerzetten van, vormgeven van en leidinggeven aan Focus Enterprise Solutions”, begint Andre zijn verhaal.
Wat doet Focus Enterprise Solutions precies?
“Focus Enterprise Solutions richt zich sec op de implementatie en beheer van Dynamics 365 Finance & Supply Chain Management en Extended Banking (onze eigen oplossing voor het verwerken van bankafschriften) waarbij we voortbouwen op de kennis en expertise die we in het verleden hebben opgedaan. Onze historie gaat terug naar 1979 toen Abecon, specialist in ERP-systemen, werd opgericht.”
“We willen echt een kleinschalige partij zijn én blijven die weet wat er bij haar klanten speelt, en meedenkt in de oplossingen van hun uitdagingen.”
Waarom is er gekozen voor een nieuw label?
“De voornaamste reden om het nieuwe label op te richten”, vertelt Andre, “is dat we ons helderder willen positioneren in de markt. We merken vanuit de markt dat de wensen van de klanten veranderen en daar spelen wij op in. We willen niet langer een partij zijn die een heleboel dingen redelijk doet, maar een ‘boutique partner’ die een aantal specialistische zaken het beste doet. Daarom zijn er een aantal wijzigingen doorgevoerd binnen Broad Horizon Solutions.
Daarnaast hebben we Focus Enterprise Solutions opgezet, een organisatie waarin we de volledige focus kunnen leggen op implementaties van Dynamics 365 Finance & Supply Chain Management (Unified Operations, voorheen bekend als F&O). Daarnaast focussen we ons op Extended Banking, onze eigen oplossing voor het verwerken van bankafschriften.
Wat gaan klanten van deze wijzigingen merken?
“De huidige business in de markt en de klanten die al gebruikmaken van onze dienstverlening, vormen de basis voor Focus Enterprise Solutions. Hopelijk gaan zij heel veel merken van deze stap. Broad Horizon Solutions had een heel brede dienstverlening met onder andere Dynamics 365 Finance & Supply Chain Management, Business Central, Customer Engagement, beheer, Azure en intellectual property op een aantal producten. Nu we volledig focus op Dynamics 365 Finance & Supply Chain Management, Extended Banking en Managed Applications kunnen leggen, kunnen we de kwaliteit van onze dienstverlening aanzienlijk verhogen en een veel intiemere relatie met hen opbouwen.
Daarom gebruik ik het woord boutique: we willen echt een kleinschalige partij zijn én blijven die weet wat er bij haar klanten speelt, en meedenkt in de oplossingen van hun uitdagingen. Onze klanten staan voor heel specifieke uitdagingen die vertaald moeten worden in de implementatie van Dynamics 365 Finance & Supply Chain Management. Daarvoor moet je begrijpen hoe de business in elkaar zit. En precies daar leggen wij onze focus en maken we het verschil voor onze klanten: we brengen onze kennis in om onze klanten aan de beste oplossing te helpen.”
“Die focus op dit stuk van de Dynamics-familie onderscheidt ons in de markt. Wij willen niet, zoals andere partijen, méér diensten aanbieden. We willen ons specialiseren en zo meesters in de markt worden.”
Op wie richt Focus Enterprise Solutions zich?
”Wij richten ons op bedrijven met meerdere vestigingen, vaak internationaal, die actief zijn in Retail, Fashion, Trade & Production, Finance of Publishing. Deze groep klanten wordt, bij gebrek aan een Nederlandse term, SME genoemd: de Small en Medium Enterprises. Daarbij denken wij niet per se aan bedrijven ter grootte van bijvoorbeeld Philips, maar juist aan organisaties in de bovenkant van het MKB, die behoefte hebben aan de implementatie van een nieuw ERP en een partner die hen daarin echt begeleidt. We hebben vanuit Broad Horizon Solutions natuurlijk veel ervaring en kennis opgedaan in verschillende branches, en weten uit ervaring dat we in meerdere branches toegevoegde waarde kunnen bieden met onze inzichten.”
Wat maakt Focus Enterprise Solutions anders dan anderen?
“Wat ons echt anders maakt, is de focus op een aantal deelgebieden van Dynamics 365. We specialiseren ons in de implementatie van Dynamics 365 Finance, Dynamics 365 Supply Chain Management. Via Managed Applications zullen we onze klanten ook helpen met het beheer. We denken dus echt vanaf de allereerste stap mee met onze klanten. We helpen hen in kaart te brengen wat zij precies nodig hebben, hoe het ontwerp eruit moet zien, natuurlijk met de implementatie zelf en vervolgens met het beheer. En met beheer beginnen we niet pas na afloop van de implementatie, wij staan onze klanten bij in de hele lifecycle van hun systeem. Met onze eigen oplossing Extended Banking bieden we bovendien een unieke oplossing voor het afhandelen van bankafschriften in de administratie. Microsoft biedt daar namelijk geen standaardoplossing voor.
Die focus op dit stuk van de Dynamics-familie onderscheidt ons in de markt. Wij willen niet, zoals andere partijen, méér diensten aanbieden. We willen ons specialiseren en zo meesters in de markt worden.”
Waarom heb je gekozen om mee te gaan naar dit nieuwe label?
“Voor mij is het een logische voortzetting van het werk waarmee ik de afgelopen periode al bezig ben geweest, maar wel in een nieuw jasje. En dat zie ik als een heel gave kans voor onze groep: we kunnen echt het verschil gaan maken in de Nederlandse markt, een markt waar veel behoefte is aan dit soort dienstverlening. Daarnaast past het ook goed bij mij als mens en professional. Ik houd ervan om mijn hoofd te breken over vragen als: ‘hoe kun je klanten beter helpen?’, ‘hoe zet je dit neer?’ en ‘hoe kunnen we verder professionaliseren?’. Het zijn vraagstukken die als een rode draad door mijn carrière lopen. Ik vind het super interessant om te zien en te ontdekken wat onze klanten drijft en wat hen ‘s nachts wakker houdt. Want als je in staat bent die angel er voor hen uit te halen, dan maak je echt het verschil. En daar doe ik het voor!”
“We beginnen natuurlijk met een vliegende start: we hebben een hele mooie klantenbase waar we al goede relaties mee hebben en een goed ingespeeld team. Dus dat is ons fundament.”
Hoe waarborg je de kennis in het team?
Ik vind het belangrijk dat medewerkers zich kunnen blijven ontwikkelen en de nodige trainingen kunnen volgen. Niet alleen om onze klanten juist te kunnen blijven adviseren, maar ook om zich te kunnen blijven ontwikkelen als professional en ondertussen plezier met elkaar te hebben. Dat zorgt er niet alleen voor dat onze huidige medewerkers met plezier bij Focus Enterprise Solutions werken, maar maakt ons als werkgever ook aantrekkelijk voor talent in de markt. Het is een combinatie van beide: ik wil van Focus Enterprise Solutions een bedrijf maken waar mensen trots zijn op hun werk. Een organisatie met warmte, aandacht voor de medewerkers én de klant. Dat draagt een extra steentje bij aan het succes.”
Hoe ga je de ambitie om dé Dynamics 365 specialist te worden met de hoogste klanttevredenheid in de markt waarmaken?
“We beginnen natuurlijk met een vliegende start: we hebben een hele mooie klantenbase waar we al goede relaties mee hebben en een goed ingespeeld team. Dus dat is ons fundament. Toch zullen we ons nog meer bekend moeten maken in de markt zodat bedrijven meteen aan ons denken als zij een traject starten. 2022 is voor mij dan ook het jaar van het leggen van een solide fundament en van verdere professionalisering. Als we onze dienstverlening op het gewenste niveau hebben, en daar is heus nog wel ruimte voor verbetering, kunnen we verder inzetten op een beheerste groei. Beheerst, want ik wil de kwaliteit van de implementatietrajecten nooit onder druk zetten. We kiezen daarom samen met de klant voor een aanpak en kijken daarbij ook of de klant qua cultuur, uitdagingen en profiel bij ons past. De komende tijd zullen we niet alleen ons aantal uiterst tevreden klanten uitbreiden, maar ook nieuw talent aantrekken om die groei aan te kunnen.”
“Ik wil van Focus Enterprise Solutions een bedrijf maken waar mensen trots zijn op hun werk. Een organisatie met warmte, aandacht voor de medewerkers én de klant. Dat draagt een extra steentje bij aan het succes.”
Waar staat Focus Enterprise Solutions over 5 jaar?
“Over 5 jaar zijn wij in de markt bekend als dé specialist of één van de specialisten”, zegt André tot besluit. “Ik heb niet de ambitie om van Focus Enterprise Solutions de grootste te maken, want dan kom je weer in de problematiek van het gebrek aan focus. Ik wil in de markt bekend staan en blijven als die specialistische partij waarop een klant echt kan vertrouwen voor een succesvolle implementatie. En niet alleen implementatie, maar ook ondersteuning. We willen echt het verschil gaan maken bij klanten door continu te ondersteunen. Bij het leggen én het versterken van hun fundament door de ERP implementatie. Met als resultaat uitstekende kwaliteit en hoge klanttevredenheid. Een partner die altijd klaarstaat voor haar klanten en waar medewerkers zich thuis voelen. Als ik in staat ben om samen met mijn team dit in een paar jaar op te bouwen in een uitdagende markt, dan ben ik uitermate tevreden!”
De komende weken stellen meer collega’s zich voor via de rubriek ‘Even voorstellen.
Wil jij weten hoe Focus Enterprise Solutions jou kan helpen bij het leggen én het versterken van jouw fundament? Neem dan contact met ons op. We gaan graag samen in gesprek om te kijken hoe we jou kunnen helpen.
Lijkt het je, na het lezen van dit artikel, leuk om ook deel uit te maken van het Focus Enterprise Solutions team? Bekijk dan onze vacatures en solliciteer!
Dit interview is onderdeel van de serie ‘Even voorstellen’.
Even voorstellen: Paul de Bruijn, Consultant
Even voorstellen: Bas Strijbos, Klantcoördinator (Support consultant)
Even voorstellen: Angelo Plasschaert, Developer
Even voorstellen: Jeroen Huijsman, Financial en Supply Chain Consultant
Reageren is gesloten.