ATC Aviation Services verbeterd de efficiëntie van de dagelijkse activiteiten met Dynamics 365

Referentie ATC Aviation Services

ATC Aviation Services is een luchtvrachtvervoerder met ruime ervaring en een groot internationaal netwerk. Het bedrijf werd opgericht  in 1971. De kerncompetenties van luchtvrachtvervoer zijn marktonderzoek, business intelligence en consulting bij luchtvaartmaatschappijen. ATC’s missie is om wereldwijd marktleider te worden in luchtvrachtvervoer. Door de samenwerking tussen ATC Aviation Services, Focus Enterprise Solutions en SYSCOM USA als wereldwijde Microsoft-partners, ontstond een combinatie van internationale uitrolmogelijkheden en Dynamics 365-ervaring. ATC Aviation Services heeft hierdoor meerdere procesefficiëntieverbeteringen doorgevoerd en haar dagelijkse operationele diensten verbeterd.

Procesoptimalisatie

Het behoud van de wereldwijde leiderspositie wordt aangedreven door het constante streven naar procesoptimalisatie. ATC gebruikt een mix van Microsoft, Azure en Dynamics 365 en het ATC AVIATION SERVICES’ COS (cargomanagementsysteem) en heeft alle bedrijven van AX2012 naar Dynamics 365 gemigreerd, als eerste stap in de internationale uitrol.

Dynamics 365 en het pad naar organisatiegroei

“De komende jaren willen we als organisatie doorgroeien. Voor ons is het een uitdaging om het groeitempo bij te benen en de concurrentie voor te blijven, maar met Dynamics 365 hebben we de digitale technologie om de groei op een beheersbare en duurzame wijze te ondersteunen,” aldus Titus Hientzsch, IT-manager van ATC.

“Met Dynamics 365 Finance en Supply Chain Management (voorheen Dynamics F&O) heeft ATC meer grip op projecten en deadlines. Dynamics brengt organisatieprocessen en persoonlijke productiviteit in Office 365 samen in een eenduidig Power Platform. Outlook, Excel, Word en andere tools maken de administratieve taken efficiënter, waardoor de productiviteit wordt verbeterd.”

“We willen onze medewerkers direct inzicht geven in openstaande taken, kalenders, activiteiten en willen dit alles, samen met de verschillende klantvereisten, terug kunnen zien op één scherm. Daarom hebben we besloten om met Dynamics 365 en de bijbehorende Office-producten te werken,” vervolgt Hientzsch. “Deze oplossing werkt met Office 365 en is eenvoudig aan te passen. Daarnaast biedt de Extended Banking-module van Focus Enterprise Solutions meer efficiëntie en integratie met Dynamics 365. Daardoor kunnen wij het betalingsverkeer beter stroomlijnen.”

De juiste informatie op het juiste moment

“Zoals in iedere organisatie, heeft iedere werknemer van ATC persoonlijke en positie-specifieke voorkeuren voor zijn of haar werk. Verschillende datatypes zijn voor sommigen meer en voor anderen minder relevant. De juiste informatie op het juiste moment kan het verschil betekenen tussen het in staat zijn om een fout te spotten en een fout die ertussendoor glipt. Dynamics 365 Finance en Supply Chain Management (voorheen Dynamics F&O) stelt iedere afdeling in staat om de werkschermen op maat te maken op basis van hun eigen prioriteiten,” aldus Kristi Graham, controller bij ATC Aviation in Houston, Texas.

“Dynamics 365 Finance en Supply Chain Management (voorheen Dynamics F&O) werkt nu soepel, helpt de teams om efficiënt te werken en biedt het topmanagement de transparantie die het in het verleden miste. Door de ingebouwde Power BI-rapporten te gebruiken, kan het management proactief sturen en de geldstromen beter beheren. Gegevensopschoning en dataverrijking als pre-implementatie activiteiten bieden ATC Aviation Services betrouwbare data voor de accountingprocessen. Door de integratiemogelijkheden van Dynamics 365 Finance en Supply Chain Management (voorheen Dynamics F&O) is het handmatige werk van de accountingteams verminderd. Door te werken met Focus Enterprise Solutions als Microsoft Partner konden wij al onze doelen op tijd en binnen het budget behalen,” aldus Sakir Karakaya, projectmanager van ATC.

Wil je na het lezen van deze klantcase meer informatie over onze oplossingen? Neem dan contact met ons op. Wij kijken graag wat het beste aansluit bij jouw organisatie.

Neem contact op

Klantreferentie

“Met het standaardplatform van Focus Enterprise Solutions kunnen we onze fysieke en digitale kanalen optimaal integreren. Dit is belangrijk om de klant de beoogde naadloze ervaring te bezorgen.”

Titus Hientzsch
IT Manager bij ATC Aviation Services

Wandelbond KWBN

De Koninklijke Wandel Bond Nederland (KWBN) bedient ongeveer 1.050 ledenorganisaties en meer dan 58.000 wandelconsumenten. Om zo effectief en efficiënt mogelijk te werken maken zij gebruik van Microsoft Dynamics 365 en Extended Banking. Hierdoor hebben zij nauwelijks omkijken naar bankmutaties.
Lees verder

Ranzijn Tuin & Dier

Ranzijn Tuin & Dier kijkt tevreden terug op de invoering van de omnichannel oplossing van Focus Enterprise Solutions. Na een gedegen selectie is voor deze op Microsoft Dynamics AX for Retail gebaseerde oplossing gekozen, vanwege de goede aansluiting op de ingezette omnichannel strategie.
Lees verder

Op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen, blogs, downloads en events? Meld je aan voor de nieuwsbrief.