Ranzijn Tuin & Dier bouwt verder aan omnichannel strategie
Deze klantcase gaat over AX 2012. In 2023 heeft Ranzijn de migratie naar de naar Dynamics 365 Finance and Supply Chain Management gestart.
Ranzijn Tuin & Dier kijkt tevreden terug op de invoering van de omnichannel oplossing van Focus Enterprise Solutions. Na een gedegen selectie is voor deze op Microsoft Dynamics AX for Retail gebaseerde oplossing gekozen, vanwege de goede aansluiting op de ingezette omnichannel strategie.
“Met het standaardplatform van Focus Enterprise Solutions kunnen we onze fysieke en digitale kanalen optimaal integreren. Dit is belangrijk om de klant de beoogde naadloze ervaring en uniforme merkbeleving te bezorgen. Ik ben erg tevreden over de keuze voor dit alles-in-eensysteem en de manier waarop we de implementatie in korte tijd voor elkaar hebben gekregen”, zegt Bart Scheffer, algemeen directeur van Ranzijn Tuin & Dier.
Vruchten plukken van het platform
“Nu we de basisfunctionaliteit voor onder andere inkoop, verkoop en voorraadmanagement op orde hebben, breekt de fase aan dat we hier de vruchten van kunnen plukken. Alle bedrijfsprocessen zijn in het systeem ondergebracht, van voorraadbeheer tot Point-of-Sale ondersteuning via het moderne kassasysteem. Ook contactloos betalen wordt ondersteund. Bij zo’n grote implementatie kost het altijd tijd voordat je op het gewenste niveau bent. De achterkant van winkel en webshop zijn al geïntegreerd. We werken nog aan een verdere integratie van de voorkant. Ook de voorraadoptimalisatie in de keten biedt nog kansen, nu de basis staat. Binnenkort wordt ook Microsoft Power BI toegevoegd, een krachtige tool voor managementinformatie.”
Lessons learned
Volgens Scheffer is de implementatie soepel verlopen. “We hebben onze eigen capaciteit niet verhoogd, onze mensen deden het erbij. Om dit mogelijk te maken hebben we goed op Focus Enterprise Solutions kunnen steunen, met name aan de technische kant.
Achteraf gezien hadden we iets meer lucht in de eigen organisatie moeten inbouwen. Daartegenover staat dat deze werkwijze – mede door de workshopaanpak van Focus Enterprise Solutions – voor een breed draagvlak bij de gebruikers heeft gezorgd. Het was een project van iedereen. Op twee momenten hebben we besloten om extra tijd te nemen om alles nog beter op orde te hebben bij het livegaan. Dat was een bewuste keuze.
Concluderend kan ik zeggen dat dit tempo van verbeteren ons goed bevalt. We zien veel kansen om te groeien. Dan is het goed om te weten dat ons systeem de groei kan ondersteunen en dat we een nieuwe winkel snel en soepel op onze robuuste infrastructuur kunnen aansluiten.”
Wil je na het lezen van deze klantcase meer informatie over onze oplossingen? Neem dan contact met ons op. Wij kijken graag wat het beste aansluit bij jouw organisatie.
Klantreferentie
“Met het standaardplatform van Focus Enterprise Solutions kunnen we onze fysieke en digitale kanalen optimaal integreren. Dit is belangrijk om de klant de beoogde naadloze ervaring te bezorgen.”
Wandelbond KWBN
ATC Aviation Services
Op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen, blogs, downloads en events? Meld je aan voor de nieuwsbrief.