Stella E-bikes: “Met Extended Banking houdt niets ons meer tegen in onze groeiambities”

Foutloze matching voor Stella met Extended Banking Dynamics 365 Finance

Stella E-bikes is de grootste e-bikespecialist van Nederland. Met meer dan 50 filialen in Nederland en België produceren zij zoveel mogelijk in eigen huis: dat zorgt ervoor dat zij snel kunnen inspelen op veranderingen in de markt én de prijzen scherp kunnen houden. De Finance-afdeling van Stella maakt gebruik van Extended Banking voor Dynamics 365 Finance. Wij spraken met Arjan Vlieger, Finance Manager/Controller bij Stella, over deze add-on.

Dynamics 365 Finance voor de langetermijnvisie

“Ik begon zo’n zes jaar geleden bij Stella”, vertelt Arjan, “en voor Stella-begrippen ben ik dus een oude rot in het vak, want we bestaan pas 11 jaar. Ik begon mijn loopbaan hier als controller en kwamen er al snel achter dat ons ERP-pakket aan vervanging toe was. Het bestaande pakket zat vol met maatwerk, maar de keuzes die daarbij gemaakt waren, getuigden niet van een langetermijnvisie. Aangezien ik affiniteit met IT heb, ben ik betrokken bij de keuze en implementatie van het nieuwe ERP pakket. Daar is Dynamics 365 Finance uitgekomen; een product dat goed aansluit bij onze langetermijnvisie, gezien onze groeiambities in binnen- en buitenland. Aangezien de standaard module niet voldeed aan de business case van Stella  vroegen wij onze implementatiepartner direct of zij een goed pakket of add-on* hiervoor konden adviseren.”

“Ik moet bekennen dat ik van Extended Banking al tijdens de demo direct enthousiast werd.” – Arjan Vlieger, Finance Manager/Controller

De vrijheid binnen Extended Banking

“We zijn het selectieproces voor dit aanvullende pakket gestart door een aantal partijen te vergelijken. Maar ik moet bekennen dat ik van Extended Banking al tijdens de demo direct enthousiast werd. Dat kwam vooral doordat je als klant heel veel vrijheid hebt om de software zelf naar wens te configureren en te herzien. Bij andere pakketten heb je toch al gauw een consultant nodig als de software niet meer aansluit op het proces. Bij Extended Banking heb je veel ruimte om zaken naar eigen wens aan te passen. Dat was toch echt het grote verschil tussen Extended Banking en de andere pakketten die we bekeken hebben.”

Werken naar een volledige en foutloze matching

“Ook na implementatie zijn wij verder gegaan om de configuratie optimaal in te richten. Inmiddels zitten we met het automatisch matchen van facturen nu op zo’n 90%. Daar zijn we echt al heel ver in. Dat is mooi om te zien. We willen natuurlijk een volledige en foutloze matching bereiken, dus als Extended Banking een boeking niet goed matcht, onderzoeken we wat er is gebeurd. Op die manier leert het systeem en vergroten we onze matching. Zo werken we naar een volledige en foutloze matching.

Die fouten of uitzonderingen zijn overigens prima bij te leren”, lacht Arjan, “juist omdat je zoveel mogelijkheden hebt bij het toewijzen van de zoekwaarden. Dus nu de basis goed staat in Nederland en België, is er in dit opzicht niets meer wat ons tegenhoudt om onze groeiambities binnen Europa te verwezenlijken. Het is nu een kwestie van een nieuwe bank toevoegen en aan de slag gaan: een mutatie is immers een mutatie. Daardoor hoef ik mijn mensen niet in te zetten voor uitvoerend werk, maar kan ik hen inzetten voor analyses en dergelijke.”

“Wat ik echt fijn vind, is dat onze feedback serieus genomen wordt en je echt als klant gehoord wordt. Je mag meedenken en zaken uit de praktijk aandragen voor het verbeteren van Extended Banking” – Arjan Vlieger, Finance Manager/Controller

Samenwerking met Focus Enterprise Solutions

“De samenwerking met Focus Enterprise Solutions is fantastisch,” zegt Arjan desgevraagd. “Tijdens de implementatie kregen de mensen die met het pakket moesten gaan werken een goede uitleg, maar bovendien werd alles ook goed gedocumenteerd. Eens in de zoveel tijd hebben we een consultancy-sessie met Paul de Bruijn, een van de consultants van Focus Enterprise Solutions. Hij vertelt ons over de ontwikkelingen binnen Extended Banking die voor ons van belang zijn, maar het gaat ook over zaken waar wij tegenaan lopen.

Dit helpt ons niet alleen om problemen op te lossen, maar ook onze kennis bij te houden. Want Extended Banking is soms best technisch, maar met een goede uitleg en door je kennis te onderhouden, is het goed te volgen. En Paul kent ons bedrijf en onze processen inmiddels als geen ander. Dit maakt de samenwerking ook erg prettig.“

Feedback leidt tot verbeteringen

Hij gaat verder: “En, wat ik echt fijn vind, is dat onze feedback serieus genomen wordt en je echt als klant gehoord wordt. Je mag meedenken en zaken uit de praktijk aandragen voor het verbeteren van Extended Banking. Zo hadden we op een bepaald moment een scenario over de dimensie structuur van ons wagenpark waarbij we tegen een probleem aanliepen. Daar is Focus Enterprise Solutions vervolgens mee aan de slag gegaan en zij hebben het pakket daarop geoptimaliseerd. Natuurlijk kun je niet elke behoefte implementeren, maar Focus Enterprise Solutions kijkt wel altijd goed mee of het iets toevoegt aan het geheel. Als meer klanten ermee geholpen zijn, pakken ze het op! Zo blijft de software zich ook voor ons verder optimaliseren.”

Optimaal gebruik maken van Extended Banking

“Ik ben echt heel enthousiast over Extended Banking, het bespaart ons inmiddels ontzettend veel tijd. Ik zou het pakket dan ook zeker aanbevelen bij andere bedrijven in mijn netwerk, Wel wil ik iedereen die Extended Banking overweegt het advies geven om er ook echt de tijd voor te nemen om de mogelijkheden goed in kaart te brengen. Het pakket heeft namelijk ontzettend veel mogelijkheden. Doe je dit niet, dan gebruik je de functionaliteiten binnen de module waarschijnlijk niet optimaal of verlies je het overzicht van de techniek. Samen met Focus Enterprise Solutions hebben wij hier de juiste balans in weten te vinden, waardoor wij nu optimaal gebruik maken van Extended Banking,” sluit Arjan het gesprek af.

Wil je na het lezen van deze klantcase meer informatie over onze oplossingen en dienstverlening? Neem dan contact met ons op. Wij vertellen je dan meer over Extended Banking en laten je graag zien hoe je deze oplossing kan inzetten in jouw organisatie. 

Download de brochure
Neem contact op voor een demo
Terugkijken: webinar over Extended Banking

Klantreferentie

Stella kiest met Extended Banking voor foutloze matching bankafschriften

“Bij Extended Banking heb je veel ruimte om zaken naar eigen wens aan te passen, zoals bijvoorbeeld een zeer uitgebreide set aan zoekwaarden, waardoor je een hele hoge matchingsgraad kunt bereiken.”

Interview met Arjan Vlieger over Extended Banking
Arjan Vlieger
Finance Manager/Controller bij Stella
Download de brochure
Neem contact op voor een demo
Terugkijken: webinar over Extended Banking

* Iedereen die werkt met Dynamics 365 Finance kan gebruik maken van Extended Banking omdat het hier gaat om een ISV-oplossing (ISV staat voor Independent Software Vendor). Dus ook bedrijven die Dynamics 365 Finance via een andere partner implementeren kunnen gebruik maken van Extended Banking – Klik hier om verder te lezen in de klantcase

Lees ook onze andere klantreferenties:

Unica

Unica was op zoek naar een oplossing die naadloos aansluit bij Dynamics 365 Finance om het verwerken van transacties van digitale bankafschriften te vereenvoudigen. Zij kwamen al snel bij Extended Banking uit en maken daar nu naar volle tevredenheid gebruik van. "Extended Banking maakt het verwerken van bankafschriften echt kinderspel!"
Lees verder

World Freight Company

World Freight Company (WFC) is de holdingmaatschappij voor 's werelds grootste netwerk van General Sales and Services Agencies voor luchtvrachtcapaciteit. Zij kozen ervoor om alle financiële gegevens van alle entiteiten geconsolideerd en geharmoniseerd op één centrale plek te hebben.  Met de hulp van Focus Enterprise Solutions maken inmiddels 211 entiteiten in 60 landen gebruik van Dynamics 365 Finance.
Lees verder

Intratuin

Het ERP-systeem van Intratuin speelt een belangrijke rol; dit systeem zorgt er immers voor dat de winkels op de juiste manier en tijdstip bevoorraad worden. Door support via Managed Applications borgt Intratuin dat ze voor al hun ERP-vraagstukken één aanspreekpunt heeft en dat zorgt ervoor dat zij altijd snel geholpen worden op de juiste manier.
Lees verder

Ranzijn Tuin & Dier

Ranzijn Tuin & Dier kijkt tevreden terug op de invoering van de omnichannel oplossing van Focus Enterprise Solutions. Na een gedegen selectie is voor deze op Microsoft Dynamics AX for Retail gebaseerde oplossing gekozen, vanwege de goede aansluiting op de ingezette omnichannel strategie.
Lees verder

ATC Aviation Services

ATC Aviation Services is van AX2012 naar Dynamics 365 gemigreerd, als eerste stap in een internationale uitrol. Door deze migratie verbeteren zij de de efficiëntie van de dagelijkse activiteiten en beschikken zij nu over de digitale technologie om de groei van het bedrijf op een beheersbare en duurzame wijze te ondersteunen. Door het gebruik van Extended Banking kunnen zij bovendien het betalingsverkeer beter stroomlijnen.
Lees verder

Wandelbond KWBN

De Koninklijke Wandel Bond Nederland (KWBN) bedient ongeveer 1.050 ledenorganisaties en meer dan 58.000 wandelconsumenten. Om zo effectief en efficiënt mogelijk te werken maken zij gebruik van Microsoft Dynamics 365 en Extended Banking. Hierdoor hebben zij nauwelijks omkijken naar bankmutaties.
Lees verder

Op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen, blogs, downloads en events? Meld je aan voor de nieuwsbrief.