Sofis kiest voor Focus Enterprise Solutions
Na een zorgvuldig en uitgebreid selectietraject voor een partner die hen kon helpen bij de implementatie van Microsoft Dynamics 365 Finance en Supply Chain Management, heeft Sofis B.V. gekozen voor een partnerschap met Focus Enterprise Solutions.
Met de implementatie van dit Microsoft ERP-systeem worden er ook diverse add-ons van To-Increase geïmplementeerd zoals Asset Service Management (ASM), Enterprise Asset Management (EAM) en PLM Integration met Solid Works (PLM). Tevens heeft Sofis gekozen voor implementatie van de IP oplossing van Focus Enterprise Solutions voor het verwerken van digitale bankafschriften (Extended Banking).
“Wij waren onder de indruk van de manier van communiceren, de getoonde creativiteit bij het bedenken en presenteren van de oplossing en het commitment van Focus Enterprise Solutions. Dat gaf ons het vertrouwen om met hen een partnerschap aan te gaan voor de implementatie van Microsoft Dynamics 365 Finance en Supply Chain Management.”
Wouter van der Pol, ERP Project Manager bij Sofis
Betrouwbare en toekomstgerichte oplossing
Sofis B.V. is onderdeel van Halma PLC – marktleider gespecialiseerd in veiligheids-, gezondheids- en milieutechnologieën – en is een internationaal gerenommeerde fabrikant van klepbedieningssystemen zoals mechanische klepvergrendelingen, draagbare actuators en klepstandindicatoren. Daarbij specialiseert Sofis zich in slimme klepbedieningen die de efficiëntie van de fabriek en de veiligheid van operators verbeteren. Om de bedrijfsvoering nu en in de toekomst zo efficiënt mogelijk te ondersteunen, ging Sofis op zoek naar een betrouwbare en toekomstgerichte bedrijfsapplicatie voor de gehele organisatie. Deze nieuwe bedrijfsapplicatie moet de strategie van Sofis ondersteunen om de beste klantervaring te bieden, te groeien in nieuwe groene toepassingen en het bedrijf op te kunnen schalen bij het betreden van nieuwe markten en geografische gebieden.
Voor het maken van een onderbouwde keuze werd een uitgebreide marktanalyse uitgevoerd en werd contact gezocht met verschillende mogelijke leveranciers. Op basis van dit gedegen voortraject heeft Sofis uiteindelijk de keuze gemaakt voor Microsoft Dynamics 365 en voor Focus Enterprise Solutions als implementatiepartner.
“Wij waren onder de indruk van de manier van communiceren, de getoonde creativiteit bij het bedenken en presenteren van de oplossing en het commitment van Focus Enterprise Solutions. Dat gaf ons het vertrouwen om met hen een partnerschap aan te gaan voor de implementatie van Microsoft Dynamics 365 Finance en Supply Chain Management,” zegt Wouter van der Pol, ERP Project Manager bij Sofis.
Deze nieuwe bedrijfsapplicatie moet de strategie van Sofis ondersteunen om de beste klantervaring te bieden, te groeien in nieuwe groene toepassingen en het bedrijf op te kunnen schalen bij het betreden van nieuwe markten en geografische gebieden.
Scope van het project
Het project bij Sofis omvat de implementatie van Microsoft Dynamics 365 Finance en Supply Chain Management voor de kernprocessen van het hoofdkantoor van Sofis B.V. in Alphen aan den Rijn, welke ook gebruikt worden door de externe kantoren in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Amerika, Dubai en India. Extended Banking wordt hieraan toegevoegd voor het automatisch verwerken van bankafschriften. Naast de inrichting en implementatie van Dynamics heeft Focus Enterprise Solutions ook een Microsoft Azure omgeving opgezet om in de projecten de verschillende omgevingen te hosten.
Focus Enterprise Solutions zal tijdens de implementatiefase van het project samenwerken met To-Increase om de volgende relevante modules te implementeren.
- PLM-ERP integratie
- Enterprise Asset Management
- Asset Service Management
- Planning Board Planbureau (Enterprise Asset Management)
De oplossingen van To-Increase zijn tijdens de selectiefase zorgvuldig beoordeeld door de gebruikers van Sofis. De toegevoegde waarde en bruikbaarheid van deze modules zijn gevalideerd en zullen worden geïmplementeerd in nauwe samenwerking tussen de experts van To-Increase en het implementatieteam van Focus Enterprise Solutions.
De beoogde livegang van de nieuwe Dynamics 365 Finance en Supply Chain Management omgeving is september 2023. Daarom wordt het project semi agile uitgevoerd. Het project bestaat uit meerdere sprints die de projectorganisatie de nodige flexibiliteit geven.
“Het hele team heeft de afgelopen periode met veel enthousiasme en plezier aan dit traject gewerkt. We zijn er dan ook trots op dat we dankzij dit teamwork weer een nieuwe mooie klant mogen verwelkomen,” zegt Andre Snijder, CEO bij Focus Enterprise Solutions. “Dit prachtige project geeft wederom een mooie impuls aan onze naam als betrouwbare en strategische partner voor internationale organisaties.”
Over Sofis
Sofis is een leverancier van oplossingen voor klepbediening, zoals klepvergrendelingen, draagbare actuatoren en klepstandindicatoren. Ons doel is om veilige en duurzame werking van kleppen te garanderen, mensen, gemeenschappen en het milieu te beschermen door ongevallen te voorkomen. Sofis maakt deel uit van Halma plc, een FTSE 100-groep die zich inzet om de wereld gezonder, schoner en veiliger te maken.
Klepvergrendelingen worden gebruikt om een vooraf bepaalde volgorde van klepbedieningen te garanderen. Dit is vaak klant specifiek. Aangezien alle Sofis-producten op kleppen zijn gemonteerd, worden ze op maat gemaakt om op de klep te passen. Samen met de klant streven zij ernaar om de meest veilige en praktische oplossing te bieden. Naast mechanische ventielvergrendelingen heeft Sofis een aantal unieke veiligheidsaccessoires voor ventielen ontwikkeld die op klepvergrendelingen kunnen worden gemonteerd. Ze zijn ontworpen om de werkomgeving in de fabriek veiliger te maken en de werkomstandigheden voor operaties te verbeteren.
Over Focus Enterprise Solutions
Focus Enterprise Solutions is een boutique implementatiepartner met een duidelijke klant- en productfocus, waardoor wij de wensen en behoeften van onze klanten door en door kennen. Dit doen wij met een sterk groeiend en gedreven team van Consultants, Developers, Beheerspecialisten, Sales- en Marketing medewerkers en ondersteuning. Door de kleinschaligheid van onze organisatie staan wij dicht bij onze klanten en kunnen we onze dienstverlening optimaal afstemmen op de behoefte van de klant.
Door onze specialistische kennis profiteren onze klanten enerzijds van maatwerkoplossingen die hen volledig ondersteunen in hun digitaliseringstrajecten, en anderzijds van intensieve begeleiding en ondersteuning bij de implementatie en het beheer van de oplossingen. Zo ontstaat er een strategisch partnership tussen de klant en Focus Enterprise Solutions, waardoor de klant profiteert van de hoogst haalbare kwaliteit.
Over To-Increase
To-Increase, opgericht in 2005, biedt zakelijke softwareoplossingen aan meer dan 2200 middelgrote en zakelijke klanten in meer dan 45 landen. Onze asset-centric oplossingen omvatten engineering, productie, onderhoud en het huren of leasen van assets. We leveren ook klantgerichte oplossingen die bedrijven helpen technologie af te stemmen op strategische doelen, efficiënter te werken en hun klanten de best mogelijke ervaring te bieden. Op verschillende devices, bedrijfslocaties en werkomgevingen helpt het aanbod van To-Increase bedrijven hun unieke vereisten onder de knie te krijgen met gestandaardiseerde technologie die eenvoudig en economisch te implementeren en te onderhouden is.
To-Increase is de enige drievoudige winnaar van de Microsoft Dynamics Global Outstanding ISV of the Year-award en biedt een indrukwekkend portfolio van industriële, zakelijke en technische productiviteitsoplossingen voor Microsoft Dynamics 365.
Reageren is gesloten.