Support voor logistiek bij Intratuin via Managed Applications van Focus Enterprise Solutions

Intratuin is ontstaan toen in 1980 acht ondernemers hun krachten bundelden. Zij hadden een uitgesproken visie en besloten de inkoop gezamenlijk te organiseren. Toen dat een succes bleek, was de volgende stap logisch: een uniforme verkoopformule, die inmiddels bekend is als Intratuin. Sinds de oprichting is deze soft franchise gegroeid naar 65 winkels in drie landen, waarvan het overgrote deel zich in Nederland bevindt. Sergei Herczog, Informatiemanager Supplychain bij Intratuin, vertelt over de samenwerking met, en de support door, Focus Enterprise Solutions.

ERP als onderdeel van het logistieke proces

“Binnen Intratuin zijn er drie informatiemanagers”, begint Sergei het gesprek. “Zo hebben we een informatiemanager voor Commercie, één voor Master Data en één voor het logistieke proces. Dat laatste is mijn rol. Daarbij houd ik mij bezig met het vertalen van de wensen en behoeften van de business naar ICT-oplossingen. Het ERP-systeem is daar een belangrijk onderdeel van. Dit systeem zorgt er immers voor dat de winkels op de juiste manier en tijdstip bevoorraad worden.

Op het moment dat ik bij Intratuin in dienst kwam, hadden zij juist afscheid genomen van hun ERP-leverancier en de overstap naar Focus Enterprise Solutions (toen nog GreatCircle) gemaakt. Voor support maken wij gebruik van Managed Applications van Focus Enterprise Solutions.”

“Ons ERP-systeem speelt een belangrijke rol. Dit systeem zorgt er immers voor dat de winkels op de juiste manier en tijdstip bevoorraad worden.”

Samenwerking voelt als een team

“Het is voor mij niet meer dan logisch om naast de hosting en het beheer en updates van AX2012 ook gebruik te maken van Managed Applications van Focus Enterprise Solutions. De Service Level Agreement voor Managed Applications hebben we recent weer verlengd. Op die manier kunnen we borgen dat we voor al onze ERP-vraagstukken één aanspreekpunt hebben en dat zorgt ervoor dat we altijd snel geholpen worden,” gaat Sergei verder.

“Wij hebben met Focus Enterprise Solutions een ontzettend fijne samenwerking. Op dit moment staan er gemiddeld twee dagen per week een consultant en een developer voor ons klaar. Ik spreek iedere week met de business en verzamel de wensen die zij hebben. Samen met de consultant en developer van Focus Enterprise Solutions voeren we in een iteratief proces telkens kleine changes door en hebben we iedere maand een nieuwe release. Dan worden alle changes van die maand in één keer overgezet naar de productieomgeving. Mijn applicatiebeheerder, ik en Focus Enterprise Solutions hebben hier een modus in gevonden die heel snel en efficiënt werkt. Het komt dan ook zelden voor dat er een change wordt doorgevoerd die later toch niet goed blijkt te zijn.

Je ziet dat het aantal incidenten in de afgelopen twee jaar enorm is afgenomen. En als er toch een keer iets is, is de oplossing van Focus Enterprise Solutions altijd dichtbij. Onze Accountmanager spreek ik dan ook eigenlijk nooit omdat er ‘brand’ is: onze vaste developer en consultant van Focus Enterprise Solutions dbeschikken over de juiste kennis om ons bij problemen verder te helpen. De samenwerking met de Service Delivery Manager ervaar ik ook als prettig omdat er korte lijnen zijn.”

Functionele kennis

“Wat ook fijn is aan de samenwerking is dat het team van Focus Enterprise Solutions onze organisatie inmiddels echt door en door kennen. Daardoor kan ik hen ook inzetten voor support-zaken waar je in eerste instantie misschien niet direct aan denkt. Zo hebben wij hen bijvoorbeeld ook al ingeschakeld om alle nieuwe medewerkers van de afdeling Finance te trainen. Zij vonden het namelijk lastig te begrijpen hoe onze financiële administratie ingericht is. Door de heldere uitleg van Focus Enterprise Solutions kunnen zij nu allemaal moeiteloos in ons ERP-systeem hun weg vinden.

“Als er toch een keer iets is, dan is de oplossing van Focus Enterprise Solutions altijd dichtbij. … Ik heb  goede ervaringen met Focus Enterprise Solutions en zou een samenwerking met hen bij iedereen aanbevelen.”

Die functionele kennis ga ik zeker nog vaker nodig hebben, nu wij bezig zijn met de overstap naar de cloud. Wij willen eerst de Finance-afdeling over zetten naar Dynamics 365 en vervolgens door Focus Enterprise Solutions onze mensen trainen. Met die training willen we ervoor zorgen, dat mensen ook echt begrijpen wat ze aan het doen zijn en niet alleen een kunstje leren. Als zij enthousiast zijn over het werken met Dynamics 365 zorgt dat ook weer voor extra goodwill binnen de rest van de organisatie.

Dankzij de kennis die er binnen Focus Enterprise Solutions is van de Microsoft Dynamics Software én ons bedrijf zie ik dat proces in ieder geval met vertrouwen tegemoet. Ik heb immers goede ervaringen met hen en zou een samenwerking met Focus Enterprise Solutions bij iedereen aanbevelen,” besluit Sergei zijn verhaal.

Wil je na het lezen van deze klantcase meer informatie over onze oplossingen support via Managed Applications? Neem dan contact met ons op. Wij kijken graag wat het beste aansluit bij jouw organisatie.

Neem contact op

Klantreferentie

“Het is voor mij niet meer dan logisch om naast de hosting en het beheer en updates van AX2012 ook gebruik te maken van Managed Applications van Focus Enterprise Solutions.”

Sergei Herczog
Informatiemanager Supplychain

Lees ook onze andere klantreferenties:

Ranzijn Tuin & Dier

Ranzijn Tuin & Dier kijkt tevreden terug op de invoering van de omnichannel oplossing van Focus Enterprise Solutions. Na een gedegen selectie is voor deze op Microsoft Dynamics AX for Retail gebaseerde oplossing gekozen, vanwege de goede aansluiting op de ingezette omnichannel strategie.
Lees verder

ATC Aviation Services

ATC Aviation Services is van AX2012 naar Dynamics 365 gemigreerd, als eerste stap in een internationale uitrol. Door deze migratie verbeteren zij de de efficiëntie van de dagelijkse activiteiten en beschikken zij nu over de digitale technologie om de groei van het bedrijf op een beheersbare en duurzame wijze te ondersteunen. Door het gebruik van Extended Banking kunnen zij bovendien het betalingsverkeer beter stroomlijnen.
Lees verder

Wandelbond KWBN

De Koninklijke Wandel Bond Nederland (KWBN) bedient ongeveer 1.050 ledenorganisaties en meer dan 58.000 wandelconsumenten. Om zo effectief en efficiënt mogelijk te werken maken zij gebruik van Microsoft Dynamics 365 en Extended Banking. Hierdoor hebben zij nauwelijks omkijken naar bankmutaties.
Lees verder

Op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen, blogs, downloads en events? Meld je aan voor de nieuwsbrief.