Wandelbond KWBN verzekert zich van soepele verwerking van bankafschriften

Referentie Extended Banking Wandelbond KWBN

De Koninklijke Wandel Bond Nederland (KWBN) bedient ongeveer 1.050 ledenorganisaties en meer dan 58.000 wandelconsumenten. “Omdat we zo effectief en efficiënt mogelijk willen werken, gebruiken we de IT-oplossing voor ledenorganisaties van Microsoft Dynamics 365. Deze hebben we aangevuld met Extended Banking van Focus Enterprise Solutions. Hierdoor hebben we nauwelijks omkijken naar bankmutaties. Ook hebben we direct inzicht in de betaalde en openstaande facturen.”

KWBN verzorgt onder meer evenementen, training en begeleiding, paden en routes, reizen en informatie. Een van de medewerkers van de organisatie is Twan Willems. Als controller is hij het financiële geweten van de vereniging. “KWBN faciliteert bijvoorbeeld organisatoren van avond- vierdaagsen en levert jaarlijks zo’n 450.000 medailles. Met een collega verzorg ik de financiële administratie. Met zo’n kleine afdeling is het zaak om de boekhouding zo goed mogelijk in te richten.”

Extended Banking als praktische aanvulling op bedrijfssysteem

De organisatie stapte over naar DfM, de IT-oplossing voor ledenorganisaties van Microsoft Dynamics 365. “Hiermee ondersteunen we alle bedrijfsprocessen. Een groot voordeel is de soepele vastlegging van ledendata: van contactgegevens en contactmomenten tot inschrijvingen voor wandeltochten. Wat de oplossing niet faciliteert, is het inlezen en verwerken van bankafschriften. Als je dit handmatig moet doen, kost het enorm veel tijd. Gelukkig kwamen we via onze hostingpartner in contact met Focus Enterprise Solutions. Zij versterkten ons IT-platform met hun Extended Banking-module. Hierdoor komen bankmutaties automatisch in onze boekhouding terecht.”

Zelflerend proces bij verwerking van bankafschriften

“Extended Banking stroomlijnt de betalingstransacties voor in- en verkoopfacturen, overschrijvingen en incasso’s. Snel, soepel en zeer stabiel”, geeft Twan aan. Digitale bankafschriften worden automatisch ingelezen. Op basis van het IBAN-, klant-, leveranciers-, debiteuren-, crediteuren- of factuurnummer of betalingskenmerk worden transacties in het elektronische bankafschrift gematcht aan de juiste in- of verkoopfactuur. Vervolgens worden ontvangsten toegewezen en openstaande posten afgeletterd. “Waar nodig worden kenmerken aan Extended Banking toegevoegd. Zo bouwt Extended Banking steeds meer kennis over bankmutaties op en herkent het steeds meer mutaties direct.”

Snelle en acurate toewijzing

“In de normale periodes verwerkt KWBN zo’n 30 à 40 mutaties per dag, maar in piekperiodes zijn dit er 1.000 tot 2.000”, vertelt Twan. “De afletterfunctie zorgt ervoor dat alle bankmutaties aan open- staande posten in de administratie worden gekoppeld. We hoeven dus niet met ingewikkelde mutatiebestanden te werken. Waar mogelijk worden factuurbetalingen en afschrijvingen automatisch in onze administratie verwerkt. Dit zorgt voor een directe afhandeling van het merendeel van de afschriften. Voor ongeveer 20% is nabewerking nodig. De de Extended Banking-module van Focus Enterprise Solutions helpt bij een snelle en accurate toewijzing. Dit scheelt ons enorm veel werk en bovendien is er weinig risico dat gegevens fout worden ingevoerd.”

Wil je na het lezen van deze klantcase meer informatie over onze oplossingen en de automatische verwerking van bankafschriften? Neem dan contact met ons op. Wij kijken graag wat het beste aansluit bij jouw organisatie.

Neem contact op

Klantreferentie

“Omdat we zo effectief en efficiënt mogelijk willen werken, gebruiken we de IT-oplossing voor ledenorganisaties van Microsoft Dynamics 365. Extended Banking stroomlijnt de betalingstransacties voor in- en verkoopfacturen, overschrijvingen en incasso’s. Snel, soepel en zeer stabiel”

Twan Willems
Controller bij KWBN

Ranzijn Tuin & Dier

Ranzijn Tuin & Dier kijkt tevreden terug op de invoering van de omnichannel oplossing van Focus Enterprise Solutions. Na een gedegen selectie is voor deze op Microsoft Dynamics AX for Retail gebaseerde oplossing gekozen, vanwege de goede aansluiting op de ingezette omnichannel strategie.
Lees verder

ATC Aviation Services

ATC Aviation Services is van AX2012 naar Dynamics 365 gemigreerd, als eerste stap in een internationale uitrol. Door deze migratie verbeteren zij de de efficiëntie van de dagelijkse activiteiten en beschikken zij nu over de digitale technologie om de groei van het bedrijf op een beheersbare en duurzame wijze te ondersteunen. Door het gebruik van Extended Banking kunnen zij bovendien het betalingsverkeer beter stroomlijnen.
Lees verder

Op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen, blogs, downloads en events? Meld je aan voor de nieuwsbrief.