EXTENDED BANKING – FAQ

Met Extended Banking bespaar je kostbare tijd omdat je automatisch digitale bankafschriften verwerkt binnen de vertrouwde omgeving van Microsoft Dynamics 365 Finance. Hiermee voorkom je fouten en het levert bovendien een behoorlijke tijdswinst op!

Op deze pagina tref je een FAQ aan met de meest gestelde vragen over Extended Banking. Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op.

FAQ Extended Banking

Is de Extended Banking oplossing geïntegreerd in Dynamics 365 of werkt deze oplossing stand-alone?

Extended Banking is volledig geïntegreerd in Dynamics 365 Finance en Supply Chain Management en werkt met de bekende gebruikers interface.

Welke bankafschrift formaten kunnen worden verwerkt?

Extended Banking biedt standaard de mogelijkheid om MT940 en CAMT.053 te verwerken, maar maatwerk is daarin ook mogelijk. Focus Enterprise Solutions kan een plug-in maken voor andere bestandsformaten of er kan gebruik gemaakt worden van formaten die door Microsoft standaard worden ondersteund binnen de Advanced Bank Reconciliation module

Bij mijn bank is het niet mogelijk om bank afschrift formaat MT940 of CAMT.053 te downloaden. Kunnen er andere formaten worden verwerkt?

Ja. Zogenaamde plugin’s voor andere bankafschrift formaten kunnen op aanvraag door Focus Enterprise Solutions worden ontwikkeld. Ook kan er gebruik gemaakt worden van formaten die door Microsoft standaard worden ondersteund binnen de Advanced Bank Reconciliation module.

Wij hebben meerdere bankrekeningen bij de bank, waarvan we afschriften samengesteld downloaden. Kunnen deze ook worden verwerkt?

Ook samengestelde bankafschriften kunnen probleemloos door Extended Banking worden verwerkt. Er vindt automatische verdeling plaats over bedrijfsrekeningen indien van toepassing.

Kunnen elektronische bankafschriften automatisch, zonder manuele tussenkomst worden geïmporteerd?

Ja, de automatische import van bankafschriften vanuit Azure is binnen Extended Banking via batchverwerking in te regelen.

Kunnen transacties op elektronische bankafschriften volledig automatisch worden verwerkt en toegewezen?

Ja, middels flexibel instelbare zoekcriteria kunnen bankafschrift transacties volledig automatisch worden toegewezen en verwerkt.

Hoe worden automatisch gematchte transacties door de gebruiker geëvalueerd?

De totaal behaalde score resulteert in een kleur, in de vorm van een ‘stoplicht analyse’ die ingericht kan worden in de parameters. Gedetailleerde match resultaten van elke individuele zoekwaarde worden opgeslagen en zijn beschikbaar voor analyse door de gebruiker.

Is het mogelijk om autonoom bankafschriften te verwerken, zonder tussenkomst van een gebruiker?

Extended banking kan ingesteld worden als een ‘event-driven’ systeem, op basis van batch processen, waarbij de gebruiker slechts aandacht hoeft te besteden aan de niet automatisch gematchte transacties.

Hoe vindt de verwerking van niet automatisch gematchte transacties plaats?

Extended Banking beschikt over een specifiek overzicht scherm, waarin deze transacties eenvoudig kunnen worden toegewezen en verwerkt door meerdere gebruikers tegelijkertijd.

Hoe gebeurt de financiële verwerking van de transacties in het bankbestand? Wordt er gebruik gemaakt van een tussenrekening waarvandaan de vereffening wordt gedaan?

Bankafschriften worden met Extended Banking altijd verwerkt via een tussenrekening. Direct na de import wordt de bank geboekt, het matchen gebeurt van de tussenrekening.

Is het mogelijk transacties te herkennen van iDeal / Paypal / Klarna / Afterpay / etc., zodat die automatisch kunnen worden vereffend?

Er is een specifieke zoekwaarde beschikbaar die klanttransacties kan matchen op basis van andere informatie dan het factuurnummer. Hiermee is herkenning van dergelijke transacties mogelijk.

Is het mogelijk uitgaande betalingen te herkennen op de rekening ‘Betalingen onderweg’ ?

Ja, er is een specifieke zoekwaarde beschikbaar die deze op basis van het unieke, door de bank teruggekoppelde ID automatisch kan matchen.

Zijn er mogelijkheden voor herkenning van klantnummers, ook wanneer deze uit een subsysteem komen en ongelijk zijn aan klantnummers in Dynamics 365?

Ja, er is een zoekwaarde beschikbaar die herkenning van ‘externe’ klantnummers kan doen en deze automatisch kan koppelen aan klantnummers in Dynamics 365 Finance en Supply Chain Management.

Op het bankafschrift ontvangen we bulkbetalingen. De specificatie van deze betalingen ontvangen we apart. Is het mogelijk de detailvereffening hiervan te doen?

Het verwerken van externe specificaties behoort tot de mogelijkheden van Extended Banking. Detailvereffening van bulkbetalingen hoeft hierdoor niet handmatig te gebeuren.

Wij werken met grote aantallen incasso’s voor de facturatie van onze klanten. Er vinden ook veel storneringen plaats als gevolg hiervan. Hoe worden deze verwerkt?

Het verwerken van storneringen is onderdeel van het Reversals pack van Extended Banking. Herkenning en verwerking inclusief het heropenen van de factuur gebeurt automatisch.

Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op via onderstaande contactformulier of stuur een e-mail naar info@focus-solutions.nl.

Meer weten over Extended Banking?

Vul hier je gegevens in en we nemen contact met je op

Waarom kiezen voor Focus Enterprise Solutions?

Focus Enterprise Solutions heeft, als dochteronderneming van Broad Horizon Groep, jarenlange ervaring met de implementatie en het beheer van Dynamics ERP oplossingen bij Small Enterprises. Die kennis en ervaring zetten we graag in om jouw organisatie te helpen bij het moderniseren en optimaliseren van de bedrijfsvoering. Met add-ons zoals Extended Banking voegen wij waardevolle functionaliteiten voor jouw organisatie toe.

Door samen te werken met de andere bedrijven binnen de Broad Horizon Groep kunnen wij onze klanten een end-to-end Dynamics 365 dienstverlening bieden.

Meer over ons

Op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen, blogs, downloads en events? Meld je aan voor de nieuwsbrief.